Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet meer iedere keer ''Bestand ontvangen'' hoef te selecteren als ik wat naar mijn computer via BT wil verzenden?

BT=Bluetooth; afgekort wegens tekensgebrek.

Het gaat om mijn telefoon waarmee ik vaak foto's naar mijn computer wil zenden. Ik vind het irritant als ik steeds 'bestand ontvangen' moet selecteren. Ik vroeg me af of er ook een manier was dat dit niet mogelijk was.

Koppelen als apparaat is niet de oplossing; hij is al gekoppeld. Ik wil ook niet via mijn computer door mijn telefoon browsen, dat weet ik ook wel te vinden. Ik bedoel dus gewoon als ik één bestand van mijn telefoon even snel naar mijn computer wil verzenden.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik gebruik overigens Windows 7

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Voor een Mac:

Systeemvoorkeuren > Delen > Bluetooth-Deling

Daar kun je instellen waar het opgeslagen word en of het direct geopend moet worden etc.

Voor Windows:

Je moet opzoek gaan naar een programma wat niet standaard van Microsoft is en zowel je telefoon als je computer ondersteund. Eerst was er een mogelijkheid om een checkbox aan te vinken om de actie te onthouden. Deze is er helaas nu niet meer.